Rookworst in olifantsgras bij Schiphol.

Plaats - Schiphol / Hoofddorp
Werkzaamheden - Ideeën en schetsontwerp in CAD en uitzetten in het veld
Opdrachtgever - Brandbase Amsterdam

Een al wat ouder project van Pro-linQ ingenieurs (2014). Wij hebben toch gemeend om dit project toe te voegen aan onze portfolio. Het geeft, tot de dag van vandaag, aan welke bijzondere specialistische projecten wij mogen uitvoeren. Bijzonder dat ook reclame- en marketingbureaus ons weten te vinden. Voor ons een niet-alledaags project, we houden van uitdagingen.

HEMA werd op 13 november 2014 voor de zevende maal uitgeroepen tot het Meest Onmisbare Merk van Nederland. De winkelketen greep het moment aan om de biologische variant van de even onmisbare HEMA rookworst in het zonnetje te zetten. Activatiebureau BrandBase bedacht een opvallende pr-stunt en online activatie om het feestelijke moment optimaal te delen. Het bureau trok een weiland in en maaide een HEMA rookworst ter grootte van 5 hectare in een biologisch akkerland bij Schiphol.
Pro-linQ ingenieurs heeft het schetsontwerp omgezet naar een CAD-tekening. Het ontwerp is vervolgens met GPS op de tractor in het metershoge olifantsgras gerealiseerd, De enorme letters zijn handmatig door ons met GPS uitgezet.

Vertrekkend en aankomend vliegverkeer kon van grote hoogte het Nederlandse icoon zien. HEMA creëert zo een Hollands ‘Hello – Goodbye’ moment: nog één keer zien reizigers wat zij volgens het rapport het meest zullen gaan missen of wat zij bij aankomst eindelijk weer kunnen proeven. De biologische rookworst wordt duurzaam gemaakt, dus dat deed BrandBase ook bij de megarookworst: van het gemaaide gras wordt later papier en mandjes gemaakt. Van de activatie werd een ‘making of’ film gemaakt, met de échte boer in de hoofdrol.

Bekijk de video:

https://www.youtube.com/watch?v=Y-M1nknfBIk&pp=ygUdRGUgSEVNQSByb29rd29yc3QgZ3JhYW5jaXJrZWw%3D